Vytlačiť

5. apríla 2017 naši deviataci písali testy z matematiky a zo slovenského jazyka a literatúry (Testovanie 9), aby získali objektívne informácie o úrovni svojich vedomostí i v porovnaní  s inými žiakmi.

Deti v piatom a šiestom ročníku súčasne pracovali na projektoch Bábkové divadlo (5. ročník) a Poklady antiky (6. ročník).

Zahrať pútavé a profesionálne bábkové divadlo znamená byť dobrým dramaturgom, zručným výtvarníkom, profesionálnym scenáristom, režisérom, ale najmä hercom, ktorý zaujme diváka. A  to všetko si malí piataci vyskúšali: vytvorili bábky, kulisy i rekvizity, napísali scenár, cvičili dialógy, pochopili dôležitosť prozodických javov pri prejave, sústredili sa na vodenie bábok - hrali, aby zaujali divákov.

Šiestaci mali pripravené spektrum aktivít, ktoré smerovali k ústrednej myšlienke: uvedomiť si kultúrny, historický, politický i sociálny odkaz starovekého Grécka a Rímskeho štátu. Pripomenuli  si grécku mytológiu – báj o Herkulovi, v prezentácii Olympijské hry získali informácie o vzniku, histórii, symbolike, postupnom vývoji podoby olympiády. Skúmali etymológiu slov – pôvod slov a slovných spojení z Grécka a Ríma a zostavovali vlastné postery. Slovníky antiky sme začali pripravovať už počas hodín dejepisu, preto máme dobré vedomosti o rôznych oblastiach života starovekého Grécka a Ríma. Šiestaci ovládajú architektúru, módu, domácnosť, školstvo, pohrebné zvyky...Počas projektového dňa skúmali pôvodný význam slov ako napríklad barbar, magister, noviny, betón, mecenáš, charakter rodiny, zariadenie domov Grékov a Rimanov.  Veľmi náročné bolo dialogizované čítanie a pokus o divadelné spracovanie bájí Midas a Echo. V závere projektu Poklady antiky sa deti pokúsili vytvoriť papierové modely Alexandrijského majáka, čo je jeden zo siedmich divov staroveku a Trójskeho koňa.

PaedDr. Žaneta Pikartová