- Podrobnosti
Prečo nie? ...ak je to pre to dobrú vec, dokážeme sa spojiť. Učitelia, žiaci aj rodičia. A slnečná sobota 7.apríla bola práve taká. Hoci cez víkend si každý z nás rád poleňoší, dlhšie pospí, či naplánuje pekný deň s rodinou (no dobre, občas aj čo – to doma porobí :-), my sme sa stretli v našej škole, aby sme ju ukázali tým, ktorí ju nemajú príležitosť spoznať v bežný deň... Mnoho učiteľov, žiakov a rodičov obetovalo svoj voľný čas a otvorili dvere školy, tried a učební a pripravili pre návštevníkov tvorivé, kulinárske, vedomostné, športové, jedným slovom zábavné aktivity. Našimi hosťami boli budúci prváci a piataci s rodičmi. Svoje kvality im predviedli aj naše mažoretky a folkloristi. V kuchynke sa pieklo a škola tak neskutočne voňala a pripomínala nám, že nie je obyčajný deň. V jazykovom laboratóriu sa veselo vzdelávalo, v učebni biológie skúmalo a v dielni majstrovalo. V prváckych triedach sa učilo „ako naozaj“, v herni ŠKD hralo, v ateliéri vyrábalo a v počítačovej učebni deti spoznávali pozitívnu stránku IKT. Všetci sa nakoniec stretli v telocvični, kde sa aj ockovia chopili iniciatívy a postavili do brány, aby na palubovke všetko klapalo. Jednoducho – aktívne sobotné dopoludnie pre všetkých zúčastnených... Poďakovanie posielame všetkým – tým, čo nás navštívili, teda predškolákom aj štvrtákom s rodičmi, aj tým, ktorí tu pre nich boli – pedagógom, školskej psychologičke, nepedagogickým zamestnancom školy, vystupujúcim žiakom a ich rodičom a našim šikovným deviatakom. A všetkým želáme pekné, slniečkom a prebúdzajúcou sa prírodou voňavé jarné dni, nabité pozitívnou energiou!
tím učiteľov a žiakov 3. ZŠ
- Podrobnosti
...alebo presnejšie okatých predškolákov plných očakávaní, bola u nás pred veľkonočnými prázdninami v utorok a stredu 27. a 28.marca. Sú to tí najvzácnejší hostia, ktorých v škole radi vidia všetci – veľkí aj malí, učitelia aj žiaci. Ako každý rok, tak aj teraz sme pre všetkých nastávajúcich prváčikov zo Senice a Rohova pripravili zážitkové dopoludnie plné zaujímavých aktivít. Učili sa, tvorili aj cvičili v triedach, odborných učebniach aj telocvični. Tím našich zanietených pedagógov a ochotných deviatakov sa o nich postaral najlepšie ako sa patrí. A milé tety kuchárky navyše potešili aj ich maškrtné jazýčky. Dalo nám to zabrať všetkým, ale vždy to robíme s veľkou radosťou. Preto ďakujeme škôlkarom a ich pani učiteľkám, že si na nás našli čas aj cestu k nám a všetkým členom organizačného tímu za ochotu a spoluprácu v tieto dni. Tešíme sa na ďalšie stretnutia!
Vaša 3.ZŠ :-)
- Podrobnosti
Marec je prvý jarný mesiac, ktorý sa spája nielen s príchodom slnečných dní či prvých prác v záhradkách, ale i s odpočinkom v podobe čítania kníh.
A preto sme aj my, v našom ŠKD, vzdali úctu tomuto mesiacu. A čítali a čítali...Skoro každú voľnú minútu sme využili svoj voľný čas s knihou v ruke. Všetky „načítané“ minúty sa nakoniec zrátali a vyhodnotili sme najlepších „knihomoľov“. Tu sú :
M. Chňupová
T. Lorencová
J. Šiška
L. Ravasová
A. Klimo
A. Jastrábová
M. Krbicová
B. Ravasová
Všetkým srdečne blahoželáme !!!
Mgr. Jana Vojteková
- Podrobnosti
Za SVETOVÝ DEŇ VODY bol vyhlásený 22. marec, 23. marec zas patrí Svetovému dňu meteorológie. Svetový deň vody sa koná ako pripomenutie významu vodného zdroja, ktorý v bežnom živote považujeme za samozrejmú a úplne bežnú vec. Že to tak nemusí byť naveky, je nám dnes už jasné. Pri príležitosti osláv vody sa každoročne konajú rôzne akcie. V našej škole sme pri tejto príležitosti u tretiakov odučili hodinu o vode. Žiaci si z úst p.uč. Trojkovej vypočuli základné informácie o vode, jej význame a nepostrádateľnosti a aj o jej neustálom kolobehu v prírode. Následne deti riešili daltonské pracovné listy z matematiky a slovenského jazyka. Riešili mokré príklady, upršané hláskové obláčiky, gramatické vlnky a prešmyčky. Za absolvovanie tejto hodiny každý žiak dostal medailu, letáčik ako šetriť vodou aj zo zdravým pitným režimom a tí najšikovnejší v daltone si mohli vybrať aj nejakú sladkosť. Po hodine sme sa rozlúčili so žiakmi s prísľubom šetrenia vodou, a to nielen v tento deň, ale po celý rok.
Ďakujeme!
Ing. Andrea Trojková
- Podrobnosti
V detskej izbe sa raz za čas objavia hračky, s ktorými sa deti už nehrajú a len tak sa povaľujú po izbe. A preto sa dňa 21.3.2018 uskutočnila výmenná burza ŠKD.
Deti si priniesli kopec drobností, rôzne postavičky, autíčka, skladačky, kartičky, hračky... Na chodbe sme rozložili spoločnými silami deky, ktoré slúžili ako predajné stánky a deti si porozkladali, čo si priniesli. Zamieňali, zjednávali, čo sa dalo a každý odišiel spokojný s novou hračkou. Celá výmenná burza sa niesla v duchu dobrej nálady a príjemnej atmosféry. Výmenná burza patrí medzi najobľúbenejšie akcie medzi deťmi, čo sa odrazilo na počte zúčastnených. Tešíme sa!
vychovávateľky ŠKD
- Podrobnosti
Naša škola je zapojená v projekte - Národný projekt „IT Akadémia – vzdelávanie pre 21. storočie“ , ktorý reaguje na požiadavky IT sektora prispôsobiť vzdelávací systému aktuálnym a perspektívnym potrebám trhu práce. Oproti súčasnému stavu potrebuje IT sektor ročne navyše aspoň tisíc nových zamestnancov – špecialistov. Jeho hlavným cieľom je „vytvorenie modelu vzdelávania a prípravy mladých ľudí pre aktuálne a perspektívne potreby vedomostnej spoločnosti a trhu práce so zameraním na informatiku a IKT“.
Prijímateľom bude Centrum vedecko-technických informácií SR, partnermi budú Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, Technická univerzita v Košiciach, Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici a Žilinská univerzita v Žiline. Tieto subjekty spolu s IT Asociáciou Slovenska (ITAS), klastrom Košice IT Valley a Slovenskou informatickou spoločnosťou vytvárajú IT Akadémiu ako platformu pre vybudovanie moderného a tvorivého vzdelávacieho prostredia, ktoré z hľadiska udržateľnosti umožní dlhodobo vychovávať kvalifikovaných odborníkov pre široké portfólio pracovných príležitosti v IT sektore.
Hlavný cieľ projektu je naplniť realizáciou dvoch odborných aktivít:
- Vzdelávanie na ZŠ a SŠ pre informačnú spoločnosť
- Vzdelávanie na VŠ pre informačnú spoločnosť
Partnerom IT Akadémie môžu byť základné školy, stredné školy, vysoké školy, IT firmy, združenia, subjekty verejnej správy a ďalšie subjekty, ktoré participujú na realizácii národného projektu.
Naša Základná škola ako IT Akadémia partner bude spolupracovať na nasledovných úrovni:
Rozšírená úroveň, ktorá umožňuje:
- využívanie v projekte vytvorených inovatívnych nástrojov vo výučbe INF, MAT, prírodných a technických vied;
- účasť na popularizačných a mimoškolských vzdelávacích aktivitách;
- účasť na tvorbe a overovaní inovatívnych nástrojov pre výučbu INF, MAT, prírodných a technických vied;
- vzdelávanie učiteľov;
- využívanie ITScienceLab pre ZŠ.
Výhody vyplývajúce školám z Partnerstva v IT Akadémii:
Benefity pre ZŠ (okrem ITScience lab)
- Bádateľsky orientované inovatívne vzdelávanie informatiky, matematiky a prírodovedných predmetov
- Realizácia nových akreditovaných kurzov kontinuálneho vzdelávania
- Nové aktivity neformálneho vzdelávania pre učiteľov ZŠ a SŠ – popularizačné prednášky, exkurzie v IT firmách,…
- Nové popularizačné aktivity pre žiakov – Veda v meste, IT čajovne, súťaže, krúžky,…
- Vytváranie priamych väzieb a lokálnych partnerstiev medzi ZŠ, SŠ, VŠ a IT firmami
Výhody pre žiakov a študentov SŠ a ZŠ
- zmena postojov – „Chcem študovať IT“
- zvýšenie úrovne a rozsahu digitálnej gramotnosti
- osvojenie nových aktuálnych poznatkov nad rámec exitujúceho obsahu vzdelávania – cez inovatívne metodiky a nové predmety (na SŠ), popularizačné prednášky, súťaže, krúžky,…
- rozvoj vedeckej a technickej gramotnosti – získanie bádateľských kompetencií
Výhody pre učiteľov SŠ a ZŠ
- rozšírenie odborných kompetencií pre orientáciu žiakov na štúdium informatiky a IKT
- získanie didaktických kompetencií v súlade s najnovšími trendmi vyučovania prírodných a technických vied, matematiky a informatiky
- zvýšenie úrovne a rozsahu digitálnej gramotnosti, osobnostného rozvoja a komunikačných kompetencií
- spoluprácou s IT firmami a VŠ vytvorenie dlhodobého podnetného prostredia pre ďalší odborný rast
Naša škola patrí medzi školy , ktoré získajú z projektu ITScience laboratórium. Laboratórium umožní zaujímavejšie a moderne učiť prírodovedné predmety na našej škole.
Laboratórium pozostáva z:
14ks – Tablet 1, 1ks – 3D AiO Printer/Scanner, 1ks – Codebug (classroom set), 7ks – Senzorová doska PicoBoard, 7ks – Doplnková súprava k robotickej stavebnici, 1ks – Pneumatické systémy – doplnková súprava, 1ks – IR ovládač k robotickej stavebnici, 7ks – IR senzor k robotickej stavebnici, 7ks – Napájací adaptér 4, 7ks – Robotická stavebnica , 1ks – Sada robotických autíčok, 1ks – Meteostanica 1, 1ks – Digitálna váha, 1ks – Digitálny mikroskop 1, 14ks – Preparačná súprava, 14ks – Vreckový USB mikroskop, 1ks – Refraktometer ručný na cukor, 1ks – Biokomora 250, 1ks – Dynamický vozíčkový systém (1,2m), 4ks – Interfejsová jednotka 1, 4ks – Interfejsová jednotka 2, 1ks – Laboratórne váhy USB, 4ks – Nerezový teplomer, 1ks – Senzor CO2 vo vzduchu , 1ks – Senzor elektrického napätia, 1ks – Senzor O2 vo vzduchu, 2ks – Senzor pH 1, 1ks – Senzor prúdu 1, 2ks – Senzor sily 1, 1ks – Senzor svetla, 2ks – Senzor tlaku plynu 1, 1ks – Ultrazvukový senzor vzdialenosti, 6ks – Tlačový materiál pre 3D, 4ks – Tyčinkový teplomer Amarell.
- Podrobnosti
Štátny pedagogický ústav v spolupráci s Goetheho inštitútom v Bratislave a Nadáciou Volkswagen Slovakia spustili projekt experimentálneho pedagogického prístupu CLIL na hodinách prírodovedných predmetov v základných školách na Slovensku.
Žiaci opakujú, rozširujú a upevňujú to, čo majú už naučené z bežných hodín nemeckého jazyka, učia sa všeobecný predmet ale aj cudzí jazyk v reálnych situáciách a vidia jeho praktické využitie. Takýmto spôsobom sa pomalými krokmi pripravujú na pracovný trh, kde nemčina má svoje opodstatnenie.
V rámci projektu sú pre učiteľov pripravené vzdelávacie workshopy, v rámci ktorých sa učitelia oboznámia s pedagogickým prístupom CLIL ako aj s tým, akou formou môžu žiaci na hodinách pracovať s pripravenými materiálmi – pracovnými listami a taktiež bol poskytnutý súbor pomôcok na experimentovanie.
- Podrobnosti
Technika hrou je projekt Nadácie Volkswagen Slovakia v spolupráci s Trnavskou univerzitou, ktorého cieľom je podpora technického vzdelávania už od základných škôl.
Projekt je zameraný na prvý stupeň základných škôl a pre zapojené školy je bezplatný. V rámci projektu bude zapojeným školám poskytnuté akreditované vzdelávanie, aj s názornými príkladmi aktivít, metodika spolu s pracovnými listami a putovný súbor pomôcok.
Výskumne ladená koncepcia projektu predstavuje inováciu v rozvoji spoznávania sveta okolo nás. Na základe takejto výučby sa u žiakov rozvíja logické premýšľanie, samostatnosť v učení a praktická tvorivosť v úzkom prepojení na prírodovedné poznávanie.
- Podrobnosti
V stredu 28.2. mali žiaci možnosť preveriť si svoje vedomosti z pravopisu, ktorý je potrebné ovládať na dobrej úrovni nielen na vyučovaní, ale i v bežných životných situáciách. Cieľom akcie, ktorá mala názov Pravopisný génius, bolo overiť si už nadobudnuté vedomosti z pravopisných javov, ako aj prehĺbiť vzťah žiakov k samotnému jazyku. Z každej triedy boli vybraní dvaja žiaci, ktorí sa museli popasovať s vopred pripravenými cvičeniami z oblasti pravopisu. Najlepší žiaci z každého ročníka dostali krásne knižné odmeny, z ktorých mali obrovskú radosť a už teraz sa tešia na ďalší ročník akcie.
vyučujúce SJL
Vyhodnotenie:
5. ročník
1. miesto – Carmen Klimková
2. miesto – Katarína Kováčová
3. miesto – Klára Kičková
6. ročník
1. miesto – Diana Mikulíková
2. miesto – Sára Haslová
3. miesto – Milota Mikulová
7. ročník
1. miesto – Ema Poláková
2. miesto – Jakub Úlehla
3. miesto – Natália Svatá
8. ročník
1. miesto – Simona Khulová
2. miesto – Timea Patúcová
3. miesto – Michal Cibula
9. ročník
1. miesto – Lenka Kuklišová
2. miesto – Aneta Božková
3. miesto – Kristína Pozníková