- Podrobnosti
Piatkový pred- svätomartinský podvečer rozžiarili pestrofarebné lampióny a svietiace LED héliové balóny aj senické ulice. Aj my zo školského klubu, sme sa stretli s našimi deťmi v parku pri DAVe a v spoločnom sprievode prešli cez park až na námestie, kde nás čakal zaujímavý kultúrny program. Akcia vyvrcholila vypustením balónov, ktoré sa za veľkého potlesku vzniesli k oblohe.
vychovávateľky ŠKD
- Podrobnosti
Keď odbila štrnásta hodina, v našich oddeleniach ŠKD sa začali diať zvláštne veci. Deti sa premenili na rôzne postavičky. Čarodejnice lietali na metlách, múmie sa zamotávali do obväzov a mačky si brúsili pazúriky. Všade vládla tajomná a strašidelná nálada. Nechýbalo občerstvenie, spoločná diskotéka a na záver sme sa naučili pieseň – Baba ježibaba.
vychovávateľky ŠKD
- Podrobnosti
Keď sme si začiatkom septembra pozreli propozície projektu „Záchrana som ja“, ktorého vyhlasovateľom je nezisková organizácia FALCK a partnerom projektu nadácia Allianz, povedali sme si, že toto stojí za pokus. Veď môžeme pre školu vyhrať automatický externý defibrilátor, k tomu školenie 1. pomoci pre pedagogický zbor a deň so sanitkami a ukážkami 1. pomoci pre žiakov 1. stupňa! Cieľom projektu je vrátiť tému 1. pomoci do základných škôl, naučiť deti dbať na svoju bezpečnosť, myslieť dopredu a predchádzať tak úrazom v školských zariadeniach. Súčasťou projektu bola výtvarná súťaž, v ktorej bolo nutné dodržať základné indície: príbeh zameraný na 1.pomoc, záchranu života, prevenciu pred úrazmi a bezpečnosť na cestách, obsahujúci 3 povinné ilustrácie. Ideme na to! Začiatky sú vždy ťažké, no príde 1 nápad, 2., 3. ...a potom to už ide. A tak sme s 2.A, 3.A a 4.A vytvárali 3 rôzne príbehy, všetci žiaci sa podieľali na vytváraní ilustrácií, úlohy boli spravodlivo rozdelené. Druháci tvorili poučné leporelo, tretiaci velikánsky komiks a štvrtáci veľkú knihu s povinným zadaním. Po celý čas sme si vraveli, keby to vyšlo... Až prišlo finále, kde spomedzi 376 prihlásených tried svietili na výsledkovej listine aj tie naše. A všetky tri! To však nie je všetko, pretože naše deti vyhrali aj mimoriadnu cenu, ktorou je školský výlet s plnou penziou, programom a poistením a to už je teda poriadny dôvod na príval spontánnej radosti :-) Ďakujeme organizátorom súťaže za krásne a jedinečné ceny a ďakujem mojim žiakom, že pracovali ako včeličky a trpezlivo počúvali moje rady a inštrukcie. Sme radi, že sme urobili dobré meno našej škole a nášmu mestu a snažíme sa ďalej. A na záver mi nedá napísať: dúfame, že na použitie defibrilátora nebude nikdy dôvod. No mať ho v škole bude super vec!
Mgr. Silvia Krišáková
- Podrobnosti
Koho? No predsa porotu výtvarnej súťaže s názvom Autobus budúcnosti, ktorú organizoval už druhýkrát autobusový dopravca ARRIVA pri príležitosti Európskeho týždňa mobility. Naši žiaci opäť bojovali o krásnu výhru – autobusový výlet do jaskyne. A podarilo sa! Po minuloročnom úspechu, keď sa naši druháci a piataci dostali za odmenu do bojnickej ZOO, sme len s maličkou dušičkou dúfali, že by sa to mohlo podariť znova. Odborná porota hodnotila predovšetkým originalitu a kreativitu umeleckých prác. Dvojhodinovka výtvarnej výchovy priniesla svoje ovocie a žiaci 5.A triedy čaká opäť zaujímavý výlet... ale o tom neskôr. Teraz sa tešíme z výhry, veď spomedzi viac ako 200 prác bolo vybratých len 5, v každej pobočke Arriva, ktorých je päť, len jedna (Nitra, Nové Zámky, Trnava, Michalovce, Liptovský Mikuláš).
Žiakom srdečne blahoželáme a ďakujeme za reprezentáciu našej školy a mesta.
Mgr. Silvia Krišáková
- Podrobnosti
Najskôr budeme bilancovať, lebo posledný pondelok v októbri vyučujúce slovenského jazyka už niekoľko rokov pripravujú zaujímavé projekty do súťaže Medzinárodný deň školských knižníc. Zámerom celoslovenského projektu je zábavnými formami práce s knihou podporiť u žiakov dobrý a trvalý vzťah ku knihe, školskej knižnici a k čítaniu, poznávaniu nového. Skúsme spolu zaspomínať aspoň na niektoré ročníky:
2010 - Rozmanitosť, náročnosť, pružnosť: Školské knižnice majú všetko. Vtedy sme sa hrali na detektívov v školskej knižnici, vytvorili sme vlastné knihy, riešili sme interaktívne kvízy.
2012 - Školské knižnice: Kľúč k minulosti, prítomnosti a budúcnosti. Názov nášho projektového dňa: Olympijské hry včera, dnes a zajtra. Možno si starší spomenú na LOH Londýn, čítali sme o histórii, o maskotoch, zostavovali sme športové rekordy a súťažili sme – 5-členné družstvá duchu myšlienky olympionizmu, keď deti po vyžrebovaní riešili zaujímavé úlohy, ktoré boli zamerané na rýchle a presné vyhľadávanie informácií v školskej knižnici.
2014 - Čítame všetci - hravé čítanie, tajomstvá v knihách, čítame pre radosť a knižný most. Naozaj čítala celá škola na hodinách slovenčiny, angličtiny a nemčiny.
2015 - Projekt Ľudovít Štúr.
2016 - Daltonská skladačka. Vzájomné učenie sa žiakov v dvojiciach alebo v malých skupinách. Pri plánovaní aktivít sme sa rozhodli skĺbiť tradície našej školy – Daltonský plán s metódami rozvoja kritického myslenia. Pre každý ročník sme pripravili portrét spisovateľa (život, dielo, štýl, zaujímavosti) a spoločne sa čítali a učili sme sa.
Projektové aktivity sme vždy prihlásili do súťaže, ktorej sa priemerne zúčastnilo každý ročník 300 škôl. Môžeme sa pochváliť 17. a 34. miestom.
V tomto školskom roku nás oslovila téma Deň Milana Rastislava Štefánika. Pripravili sme rozsiahly projekt s názvom podľa myšlienky Štefánika: Žil som krásny život. Prežíval som večnosť v sekundách.
Keď sme plánovali projektový deň - Deň Milana Rastislava Štefánika, rozhodli sme sa podujatiu venovať viacej času vzhľadom na významnú osobnosť regiónu – Milan Rastislav Štefánik sa narodil 21. júla 1880 v Košariskách ako šieste dieťa miestneho evanjelického farára Pavla Štefánika a jeho manželky Albertíny, rodenej Jurenkovej. Košariská i Mohyla na Bradle patria k regiónu obce Brezová pod Bradlom.
Aktivity sme rozdelili do troch etáp:
1. etapa - 19. a 20. októbra 2017 sme v 4 vybraných triedach pracovali s informáciami o Milanovi Rastislavovi Štefánikovi. Základom projektového dňa by malo byť čítanie a spracovanie informácií. V tomto školskom roku sme výber zúžili na 4 triedy 8. a 9. ročníka vzhľadom na obsahovú náročnosť témy, spracovanie ktorej si vyžaduje informačný kontext s udalosťami 1. svetovej vojny a vznikom ČSR. Vyučujúce SJL a dejepisu pripravili pre deti primárny materiál: monografie, encyklopédie, internetovú verziu časopisu Bradlo, zoznam webových stránok, fotografie o Milanovi Rastislavovi Štefánikovi a aktivity, ktoré sme realizovali 2 – 3 vyučovacie hodiny SJL, dejepisu i občianskej náuky. Aktivity: spracovať graficky mapu so zahraničnými cestami Štefánika, zostaviť top 10 zaujímavostí zo života Štefánika, zostaviť časovú os: Štefánik cestovateľ/Štefánik v 1. svetovej vojne/diplomatické kroky Štefánika, vizitku, myšlienkovú mapu, kvíz pre deti...
Žiaci zostavili 10 veľkých posterov a leporelo fotografií. Ďakujeme všetkým deťom, ktoré pracovali, najmä však ôsmakom za nadšenie a tvorivosť.
2. etapa: 23. októbra 2017 4 vyučujúce so 4 triedami 8. a 9. ročníka navštívili Mohylu na Bradle a Múzeum Milana Rastislava Štefánika v Košariskách. Výklad a celú exkurziu sme absolvovali pod vedením PaedDr. Rastislava Púdelku, ktorý bol 4 roky na čele Slovenského národného múzea ako generálny riaditeľ. Z výkladu sme získali ďalšie odborné informácie o aktivitách Milana Rastislava Štefánika. Po návrate do školy sme poznatky spracovali formou reportáže.
3. etapa - Plánujeme získané informácie ďalej sprostredkovať žiakom 5. ročníka.
Dozvedeli sme sa veľa nových informácií o živote a aktivitách pracovitého a cieľavedomého Slováka, astronóma, vojenského letca, politika, diplomata, ministra vojny ČSR. Plagáty budú vystavené vo vitrínach.
Moje úprimné poďakovanie patrí všetkým deťom a kolegom, ktorí projektový deň pripravili a realizovali.
PaedDr. Žaneta Pikartová
- Podrobnosti
V piatok 20.októbra nás husľový virtuóz Marco Rajt previedol dejinami hudby, priblížil jej praveký vznik a vývoj až po súčasnosť.
V prvej časti koncertu, ktorá bola venovaná klasickej hudbe, predviedol maestro svoje kultúrne a umelecké cítenie, v druhej časti sa venoval skladbám, ktoré sú moderné a počúvať ich je “normálne“ aj nám deťom.
Týmto koncertom chce Marco Rajt podľa jeho slov “deti motivovať k láske k hudobným nástrojom a presvedčiť ich, že aj hudobný nástroj ako napríklad husle nemusí byť iba súčasťou klasickej hudby, ale aj moderným nástrojom zaujímavým pre všetky vekové kategórie“
žiaci 2. stupňa
- Podrobnosti
16. októbra v školskom kole súťažilo 9 dievčat a 1 chlapec z VIII.A, VIII.B, IX.A a IX.C. Vedomostný test preveril rozsah slovnej zásoby súťažiacich, schopnosť interpretovať báseň a populárnu pieseň, čítať s porozumením, uplatniť pravopisné princípy, vedomosti o slovných druhoch i z roviny skladby. Keďže test zvládli tri dievčatá s rovnakým počtom bodov: Simonka Khulová (VIII.A), Sára Čederlová (VIII.A) a Lenka Kuklišová (IX.A), absolvovali aj štylistickú časť. Ich úlohou bolo pretvoriť blogový príspevok internetového kníhkupectva na reklamu. V tejto časti úlohu najlepšie vypracovala Simonka Khulová, ktorej patrí 1. miesto a postup do obvodného kola, ktoré bude 29. 11. 2017.
Poradie súťažiacich:
1. miesto: Simona Khulová (VIII.A),
2. miesto: Lenka Kuklišová (IX.A) a Sára Čederlová (VIII.A),
3. miesto: Kristína Pozníková (IX.A).
PaedDr. Žaneta Pikartová