Štúdium detí nie je efektívne, ak v ňom chýba porozumenie textu. Ak nie sme schopní porozumieť tomu, čo čítame, ak si neuvedomujeme súvislosti, nedokážeme informácie použiť a spracovať. Ak máme len isté encyklopedické informácie, možno s nami ľahšie manipulovať, nie sme až takí samostatní. Texty sú zdrojom nových informácií, ak čítame, rozmýšľame, formujeme postoj k svetu.
K aktivitám na podporu rozvoja čitateľskej gramotnosti, ktoré máme osvedčené, sme pridali novinky:
- Prichytený pri čítaní - aktivita školskej knižnice. Deti si budú navzájom požičiavať zaujímavé knihy, ktoré budú sústreďované v poličkách pred knižnicou i v triedach. Čítanie týchto kníh bude počas prestávok sledovať „knižná hliadka“, aktívni čitatelia budú odmenení.
- Galéria športovcov RIO 2016 - Spracovanie profilu športovcov využitím najmä novinových textov a zdrojov z internetu formou prednášky/referátu s pripraveným kvízom pre spolužiakov.
- Riskni to s literatúrou - súťažný kvíz pre žiakov rôznych vekových skupín.
- Zostavovanie triednych časopisov.
- „Čítanie je osvojovanie si sveta“ ( Daniel Hevier), preto plánujeme aj domáce úlohy zamerať na prácu s textom – texty beletrie a texty populárno-náučnej i náučnej literatúry.
- Záujmový útvar „Literatúra hravou formou“ - cieľom je rozvíjať čitateľskú gramotnosť žiakov, budovať ich vzťah ku knihe a literatúre.
- Daltonská skladačka – projektový deň k Medzinárodnému dňu školských knižníc zameraný na čítanie, aktívne učenie a prácu s textom ( 24. október 2016).
Aktuálne prebieha aktivita Prichytený pri čítaní a Galéria športovcov v niektorých športových triedach.
Predmetová komisia SJL