• 2

  • 3

  • 4

Copyright 2024 - Základná škola Sadová 620, Senica

ŠTÚDIUM

Chceme, aby ste sa dozvedeli čo najviac informácií o našej škole. O tom, ako vyučujeme, čo je pre nás dôležité a načo sa zameriavame.

INFORMÁCIE

Je pre nás dôležité, aby ste vedeli, na akých súťažiach sa zúčastňujeme, ako si spríjemňujeme voľný čas, alebo čo všetko sa u nás deje.

SPOKOJNOSŤ

Chceme si byť istí, že nič Vám ani Vašim deťom nechýba. Robíme všetko preto, aby sme boli my i Vy spokojní s našou prácou.

Daltonská skladačka

To je názov projektového dňa k Medzinárodnému dňu školských knižníc, ktorý 24. októbra 2016 realizovalo 217 žiakov pod vedením šiestich učiteliek  slovenského jazyka v triedach V.A, V.C, V.D, VI.A, VI.B, VII.A, VIII.A, VIII.C a IX.A.
Medzinárodný deň školských knižníc (International School Library Day)  prvý raz vyhlásila Dr. Blanche Woolls, prezidentka Medzinárodnej asociácie školského knihovníctva, v roku 1999. Odvtedy sa uskutočňuje každoročne štvrtý októbrový pondelok. Celoslovenský projekt sa realizuje pod záštitou Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky. Cieľ celoslovenského projektu: Zábavnými formami práce s knihou podporiť u žiakov dobrý a trvalý vzťah ku knihe, školskej knižnici a k čítaniu, poznávaniu nového.

Aktuálnou témou Medzinárodného dňa školských knižníc je Vzájomné učenie sa žiakov v dvojiciach alebo v malých skupinách. Pri plánovaní aktivít sme sa rozhodli skĺbiť tradície našej školy – Daltonský plán s metódami  rozvoja kritického myslenia. Pre každý ročník sme pripravili portrét spisovateľa ( život, dielo, štýl, zaujímavosti). Naším cieľom bolo osvojenie diela a štýlu spisovateľa v štyroch základných aktivitách:

  1. Motivácia didaktickou hrou, využitím IKT – tajnička/doplňovačka, osemsmerovka, komentár myšlienok autora, interaktívne cvičenie. Pri riešení tajničky/doplňovačky/osemsmerovky úlohy riešili v kooperácii daltonské skupiny 5 žiakov.
  2. Učenie formou skladania – žiaci si poskladali portrét autora štúdiom textu, ktorý mali pripravený. Pri štúdiu sme využili kritické myslenie – žiaci o probléme diskutovali, konzultovali získané informácie a zvažovali dôležitosť informácii. V daltonskej skupine si následne vyskúšali rolu učiteľa a pokúsili sa vysvetliť svoju časť iným členom skupiny: 5. ročník H.CH. Andersen, VI. ročník – Mark Twain, 7. ročník – Karl May, 8. ročník – Jules Verne a 9. ročník P. O. Hviezdoslav.
  3. Skupina zostavila pojmovú/myšlienkovú mapu života a diela spisovateľa. Z pojmových máp sme získali okamžitý prehľad o miere osvojenia poznatkov i úspešnosti štúdia všetkých členov skupiny.
  4. Čítanie textov, spoločné riešenie úloh  – pripravený pracovný list.

Žiaci ocenili, že sa ocitli v úlohe učiteľa, ich prístup bol veľmi zodpovedný, Zdôrazňovali sme žiakom, že takýto spôsob umožňuje, aby všetci pracovali, interpretovali informácie, rozmýšľali a vzápätí si overili svoju úspešnosť. Cieľ sme splnili: učili sme sa v dvojiciach i v skupinách, zaujímavo, zábavne i tvorivo, veľa sme čítali, rozmýšľali – študovali sme spolu a hravo.

Moje úprimné poďakovanie patrí všetkým deťom a kolegom, ktorí projektový deň pripravili a realizovali.

PaedDr. Žaneta Pikartová

Kontakt

Základná škola
Sadová 620
905 01  Senica

Telefón: +421-34-6514380
Mobil: +421-905-621996
Fax: +421-34-6512910
E-mail: info@zs3senica.sk
  riaditelka@zs3senica.sk
  podatelna@zs3senica.sk
  staznosti@zs3senica.sk

Zriaďovateľ: Mesto Senica

-

Riaditeľka
Ing. Svetlana Chábelová
+421-34-6514380

Zástupkyňa pre I. stupeň
Mgr. Silvia Krišáková
+421-34-6512810

Zástupkyňa pre II. stupeň
Mgr. Anna Kičková
+421-34-6512810
 

Webmaster
webmaster@zs3senica.sk

-

Hospodárka
Marcela Ravasová
+421-34-6514380

Ekonomické, personálne a mzdové oddelenie
Alena Machová
Blažena Kocúriková
+421-34-6512910

Školská jedáleň
Jana Ligačová
Jarmila Chlebíková
+421-903-132322

Školský klub detí
+421-904-641867