Byť učiteľom nikdy nebolo ľahké, no dnes sú nároky na pedagógov vyššie ako kedykoľvek v minulosti. Kedysi bola škola „silnou“ inštitúciou s veľkou autoritou, ktorá sa prenášala aj na učiteľov. Kedysi sa celý život spoločnosti riadil spoločným „veľkým príbehom“, v dnešnej individualizovanej spoločnosti žije každá rodina svoj vlastný príbeh. Pre školu je čoraz ťažšie hľadať príbehy, obsahy a metódy, ktoré by akceptovali všetci rodičia. Kedysi sa svet menil omnoho pomalšie, učiteľ rozumel svetu lepšie ako žiak. Dnes nie je zriedkavosťou, že istým aspektom súčasného sveta rozumejú žiaci lepšie ako ich učiteľ. Aj pre tieto fakty je dôležité, aby sa učiteľ neustále zaujímal o nové trendy, aby hľadal motiváciu a podporoval pozitívne myslenie u seba aj u svojich kolegov. Aby nestratil nádej, že každý problém sa dá vyriešiť a chuť púšťať sa do nových výziev. A tak sme sa vybrali na konferenciu CESTY K DOBREJ ŠKOLE, ktorú 24.mája v Bratislave zorganizovala nezisková organizácia Dobrá škola a Komenského inštitút. V predpoludňajšom programe sme si vypočuli slová Vladimíra Burjanova, ktorý konferenciu uviedol z pohľadu experta. Vypočuli sme si ako by mal vyzerať dobrý učiteľ, ako byť dobrým učiteľom skvelých žiakov aj v ťažkých podmienkach. Sčítaná stredoškoláčka nabrala odvahu a nám, 250 učiteľom predstavila svoj pohľad na učiteľa – čo sa na nich páči a čo nie súčasným žiakom, študentom... V popoludňajšom programe sme mali možnosť zúčastniť sa vybraných seminárov, ktoré nám tiež čo – to pomohli v našej ďalšej práci. Stretli sme zaujímavých ľudí, našli nové inšpirácie ako robiť veci inak, možno lepšie. Možno sme len nabrali odvahu nebáť sa vyskúšať niečo nové. Nie všetko musí hneď fungovať. Pred pár dňami som čítala jednu veľmi výstižnú myšlienku, ktorá hovorí za všetko: Kto chce, hľadá spôsob. Kto nechce, hľadá dôvod (výhovorku). My hľadáme cestu, ako byť lepší a ako s porozumením, láskou, úsmevom na tvári a v zdraví plnohodnotne prežiť v súčasnom svete. Idete s nami?
Mgr. Silvia Krišáková