Každá ľudská organizácia – je úplne jedno, či veľká firma, školská trieda alebo pedagogický zbor, je súčasne organizáciou sociálnou. Funguje vďaka vzťahom medzi jej členmi, medzi ľuďmi, ktorí je tvoria, s ktorými dochádza do kontaktu, ktorí sa na jej existencii podieľajú.
Pracovný tím pedagógov tvoria učitelia samotní, žiaci a rodičia, s ktorými dennodenne prichádzame do kontaktu a ovplyvňujú jeho fungovanie. Ako činnosť organizácie - našej školy, zlepšovať, modernizovať, inovovať? Ako majú na sebe pracovať členovia tejto organizácie - učitelia? Hľadali sme priestor, kde by nám dali odpovede na naše otázky. Našli sme ho v podobe Komenského inštitútu, ktorý pozná problémy v slovenskom školstve a prostredníctvom praktických riešení realizovaných priamo s učiteľmi chce ukázať možné cesty ich postupného prekonania.
Na cestu prekonávania problémov sa vydala líderka školy Svetlana Chábelová, ktorá je aktívnou členkou Komenského inštitútu od augusta 2018, kedy bol oficiálne podaný jej mikroprojekt na spracovanie vízie školy v horizonte do 10 rokov.
Všetci členovia pedagogického tímu sa intenzívne zapojili do presne naplánovaných aktivít. Začali internou SWOT analýzou, ktorá vyhodnotila súčasný stavu školy z rôznych hľadísk - silných a slabých stránok, príležitostí a ohrození. Zároveň načrtla možné alternatívy budúceho smerovania školy.
Záver krásneho jesenného októbra patril spoločnému stretnutiu pedagogického zboru na chate v Zlatníckej doline. Stretnutie bolo medzi nami označované rôzne – výjazdová porada, teambuilding, posilnenie kolektívu, zmena prostredia, lepšie spoznávanie sa,... Podstatu celej akcie najlepšie vystihuje označenie „posilnenie kolektívu“. Kolektív našej školy ukázal svoju silu vo vlastnostiach ako súťaživosť, zmysel pre tím, odvahu, humor, láskavosť, schopnosť načúvať jeden druhému, tvorivosť, tolerantnosť, nápaditosť, originalitu, vôľu na sebe pracovať.
Boli vyšpecifikované oblasti rozvoja školy- vzdelávacie kurikulum, rozvoj pedagógov, riadenie školy, sociálna klíma školy a spolupráca s komunitou. Každá oblasť rozvoja školy má svoju peer skupinu, ktorá sa v pravidelných stretnutiach k téme vyjadruje, dáva podnety a návrhy.
Začali sme pracovať na novej vízii, na zmene u nás v škole. Zmena bude vychádzať od nás učiteľov s výraznou spoluprácou s rodičmi a žiakmi. Pretože, ako povedal už Komenský:
„Jediným učiteľom hodným toho mena je ten, ktorý vzbudzuje ducha slobodného premýšľania a rozvíja cit osobnej zodpovednosti.“
Učitelia 3.ZŠ Senica